Ośrodek Sportu rekreacji w Trzebownisku ogłasza nabór na zajęcia gimnastyki korekcyjno kompensacyjnej. 3


FITNESS 1


GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA
 
Gimnastyka korekcyjna jest specyficzną formą ćwiczeń, w których ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane tu zestawy ćwiczeń mają doprowadzić do korekcji postawy ciała.
Cele  główne  gimnastyki  korekcyjnej:
- Korekcja istniejących wad.
- Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała.
- Wygaszanie istniejącego nawyku i wytworzenie nawyku prawidłowego.
- Unikanie nakazowych ćwiczeń na rzecz świadomego działaniai samodyscypliny w ich  wykonaniu.
- Pozytywne oddziaływanie na własne słabości pod hasłem „ćwiczę, więc wygram”, „nie     potrafię, ale się nauczę”, „nie znam, ale poznam”.
-  Poprawienie zaburzeń w rozwoju motoryczności, podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka – poprzez ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe  z elementami ćwiczeń korekcyjnych dla danej wady.
- Uaktywnienie układów : narządów ruchu, krążeniowego i oddechowego oraz zainteresowanie środowiska rodzinnego trójtorowym działaniem korekcyjno-kompensacyjnym w dążeniu do założonego celu.
 
Cele  szczegółowe  ćwiczeń  korekcyjnych:
- Korekcja istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe, do stanu prawidłowego.
- Wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.
- Wytworzenie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowo – więzadłowej kręgosłupa.
- Wyrabianie odruchu prawidłowego ustawienia stóp i nawyku prawidłowego chodu.
- Usunięcie dystonii mięśniowej.
- Rozciągnięcie mięśni przykurczonych.
- Wzmacnianie mięśni osłabionych.
ZAJĘCIA FITNESS - TBC
 
TBC (ang. Gimnastyka TBC odbywa się zawsze przy dźwiękach rytmicznej muzyki. Trening TBC zaczyna się krótką rozgrzewką, która trwa ok. 10 minut. Ćwiczący wykonują proste kroki. Po rozgrzewce następuje część, w której dominują ćwiczenia wzmacniające. Wykorzystuje się wtedy hantle,  obciążenia, step oraz piłki. Są to ćwiczenia wzmacniające ręce, nogi, pośladki, uda i inne części ciała.
 
Ważne miejsce w treningu TBC zajmują ćwiczenia aerobowe. Są to takie ćwiczenia, które angażują prawie wszystkie grupy mięśni.Dzieje się tak, ponieważ ćwiczenia aerobowe zwiększają zapotrzebowanie na tlen. Przykładami takich ćwiczeń są: bieganie, aerobik, pływanie, jazda na rowerze, chodzenie, taniec itp. 
 
W zasadzie nie istnieją większe przeciwwskazania dla osób, które chcą skorzystać z zalet treningu TBC. Nawet osoby, które mają problemy z kręgosłupem mogą wykonywać ćwiczenia TBC, jeśli tylko poproszą instruktora o mniej forsujący zestaw ćwiczeń lub wybiorą gimnastykowanie się, siedząc na piłce rehabilitacyjnej. Zaletą tego rodzaju treningu jest możliwość dostosowania go do wieku, potrzeb, warunków fizycznych i stanu zaawansowania ćwiczącego. Grupy uprawiające TBC nie dzielą się na początkujących i zaawansowanych, dlatego istnieje możliwość dołączenia do zespołu w dowolnym momencie.
 
Ćwiczenia TBC dają dwa podstawowe rezultaty. Po pierwsze, wzmacniają mięśnie i ogólną kondycję fizyczną. Po drugie, zapewniają utratę tkanki tłuszczowej i poprawę wydolności tlenowej.
 
Po pewnym czasie trwania ćwiczeń TBC można zwiększyć obciążenie i wykorzystać bardziej skomplikowany układ choreograficzny. Dzięki temu na treningu skorzystają zarówno osoby starsze, które potrzebują bezpiecznej i niezbyt forsownej formy aktywności fizycznej, jak i osoby, które chcą schudnąć lub poprawić swoją kondycję. Należy pamiętać, że podstawą sukcesu ćwiczeń TBC, jak wszystkich innych ćwiczeń, jest cykliczność.
 

 


 

LOGIN
www.netica.pl
Login
Hasło

Odzyskaj hasło              Odzyskaj login